Testspring nie jest klasyczną firmą testerską. Oferujemy swoim klientom przede wszystkim jakość. Wszystkie realizowane przez nas działania skupiają się na doskonaleniu produktu, usługi czy procesów zachodzących w przedsiębiorstwie. Jak to działa? Kiedy wsparcie narzędziowe okazuje się niezbędne i w czym może Ci pomóc? Oto przykład.
Zapewnianie jakości tylko w IT?
QA, czyli zapewnianie jakości, kojarzy się przede wszystkim z branżą IT oraz programowaniem. Jest to błędne myślenie, które może nieść za sobą negatywne konsekwencje. Zanim jednak do nich przejdziemy, warto wyjaśnić, co kryje się pod skrótem QA i na czym to polega? Quality Assurance, czyli zapewnianie jakości, to proces, który obejmuje czynności prowadzące do osiągnięcia pożądanego poziomu jakości. Każde działanie jest zaplanowane i wykonywane zgodnie z harmonogramem. Wprowadzenie procesu QA pozwoli Ci na ograniczenie ryzyka biznesowego do minimum. Dzięki niemu wyeliminujesz błędy lub niedociągnięcia, które mogą w przyszłości zaowocować koniecznością przebudowy produktu, usługi lub po prostu nadszarpnięciem budżetu przedsiębiorstwa.
Zapewnianie jakości zaczyna się u podstaw, czyli procesach zachodzących wewnątrz firmy. Jeżeli nie zaprojektujesz ich odpowiednio, z biegiem czasu będą pojawiały się problemy. Będą one szczególnie widoczne w przypadku prężnie rozwijających się przedsiębiorstw, które nawiązują współpracę z kolejnymi kontrahentami. Efektywne procesy i pracownicy rozumiejący, co, kiedy i w jakim celu mają zrobić, to klucz do sukcesu. Jeżeli w firmie pojawia się chaos, jego źródła warto poszukać właśnie w procesach.
Na podstawie powyższych informacji można stwierdzić, że zapewnianie jakości warto wprowadzić nie tylko w software housach, ale również firmach działających w innych branżach.
Proces QA w agencji marketingowej
Doskonałym przykładem tego, że zapewnianie jakości i kontrola procesu okazują się niezbędne również w innych branżach, jest wdrożenie przeprowadzone przez Testspring w agencji marketingowej Lighthouse. Nasze działania skupiały się w tym przypadku na doskonaleniu procesów. Wraz z rozwojem agencji powiększyła się również baza kontrahentów oraz realizowanych procesów. Mogłoby się wydawać, że w czasach pandemii jest to prawdziwe zbawienie. Rzeczywistość potrafi jednak zaskoczyć. Kolejne projekty zaczęły rodzić coraz większe problemy z organizacją pracy. Co prawda, pracownicy dotrzymywali terminów, ale do agencji wkradał się coraz większy chaos.
Pomoc specjalistów QA okazała się niezbędna. Nasz zespół przeanalizował sytuację agencji marketingowej oraz przyjrzał się procesom. Następnie pomogliśmy zaprojektować je na nowo i wprowadzić niezbędne rozwiązania technologiczne. Jak przebiegał proces QA w tym przypadku?
Jak przebiega doskonalenie procesów z Testspring?
Podstawą naszych działań było przeanalizowanie sytuacji zastanej. Przeszliśmy razem z klientem przez kolejne etapy jego pracy, poprosiliśmy o wskazanie procesów biznesowych. Na podstawie zdobytych informacji zdefiniowaliśmy luki oraz wiążące się z nimi ryzyko. Przyjrzeliśmy się również sposobom komunikacji w firmie. Na tym etapie wiedzieliśmy już, z jakim problemem mamy do czynienia. Podjęliśmy kroki, które miały na celu stworzenie transparentnych schematów komunikacji, a także zdefiniowanie sposobów postępowania w konkretnych sytuacjach.
Kiedy podjęliśmy działania związane z doskonaleniem procesów, niezbędne okazało się wsparcie narzędziowe.
Agencja marketingowa potrzebowała narzędzia, które pozwoliłoby:
- ograniczyć liczbę kanałów komunikacji,
- gromadzić informacje na temat kontrahentów,
- nadzorować postępy pracy w ramach konkretnych projektów,
- kontrolować obłożenie pracowników, a także terminowe wykonywanie obowiązków.
Wsparcie narzędziowe dla klientów – co możesz zyskać?
Podczas każdej współpracy zapewniamy naszym klientom odpowiednie wsparcie narzędziowe, które pozwala na realizację założeń oraz wdrożenie nowych procesów biznesowych. Należy podkreślić, że do każdej firmy podchodzimy indywidualnie. Nasze działania opieramy przede wszystkim na analizie zastanej sytuacji, rozmowach z właścicielem oraz pracownikami. Po zdefiniowaniu luk oraz ryzyka przekazujemy rekomendację. Proponujemy kompleksowe rozwiązania, wskazujemy najlepsze rozwiązania narzędziowe, a następnie wspieramy na każdym etapie wdrożenia.
Jak wsparcie narzędziowe pomogło Agencji Lighthouse?
Wsparcie narzędziowe, jakie zaproponowaliśmy Agencji Lighthouse, to IC Project. Ten program do zarządzania projektami pozwolił na usystematyzowanie działań, naniesienie konkretnych zadań na harmonogram, a także kontrolę budżetu. Nad całym procesem wdrożenia czuwali specjaliści QA. Na początku otrzymaliśmy dostęp do programu. W tym momencie stanęliśmy przed wyzwaniem, jakim było zdefiniowanie procesów biznesowych oraz przeniesienie ich do programu. Następnie udostępniliśmy IC Project pracownikom, którzy mogli wprowadzić do projektów swoje zadania.
Kolejnym krokiem było całodniowe szkolenie ze specjalistami IC Project. Dzięki temu pracownicy zrozumieli, w jaki sposób korzystać z funkcjonalności dostępnych w programie.
Podsumowanie: Doskonalenie procesów i wsparcie narzędziowe
Doskonalenie procesów oraz wsparcie narzędziowe pomogło agencji marketingowej zapanować nad działaniami w projektach, zorganizować czas pracowników, zwiększyć ich produktywność oraz rozsądnie zarządzać dostępnymi zasobami. Chcesz poprawić efektywność procesów w swojej firmie? Skontaktuj się z nami!